Maja 4 år nu, stor tjeja :-)

Japp nu har lillskruttan fyllt 4 år & vi har haft kalas. Som hon har väntat & tjatat om detta kalas ;-)
11 stycken barn mellan 3-7 år var bjudna & 9 kom så det var livat värre vill ja lova.
Vi hade godisjakt & det var uppskatta :-). Marcus hade gömt godisskålar på lite olika ställen. Barnen fick varsin tom godispåse som de efterhand fyllde ;-) Marcus gav dem lite ledtrådar & så fick de gissa vart de kunde vara. Jätte skoj men gud vilken ljudnivå. Haha. Maja hade super kul & fick massa fina presenter. En stor dag för en "stor tjej".
Tyvärr upptäckte jag en kvart innan kalaset att Maja hade 3 st prickar runt halsen. Oj oj kan de va vattkoppor tro?! Å det var det ju, hur många har vi smittat nu?? men det var okej för alla & de flesta som inte haft det redan vill ju ha det så skönt.
Men stackars lillskruttan va prickar hon har & det kliar, kliar & kliar så vi sover inte så mycket för det är kvällar & nätter som är värst. Lider med henne.
Å i natt när Maja lugnat sig så börjar Noel gråta & så. I morse 05,20 när jag gick upp med han så hade han bajsat ner sig & hade 38,8 i feber. Såg en prick & tänkte NEJ nu är det hans tur. Mycket riktigt nu har han många prickar på bålen & tvä jätte blåsor i hårbotten. Stackarn är jätte ledsen & vill inte äta. Fick lite välling nu & tror att han somnat i sin säng äntligen.
Nåt roligt däremot: Han började krypa i söndags morse när vi gick upp. Sen var det lite dåligt i måndags, några krypsteg när ja lockade på honom, men igår & idag kryper han hela tiden ;-) så söt & sen i måndags så ville han stå & gå & hålla oss i händerna. Nu ställer han sig upp hela tiden också & efter ett tag gråter han för det blir väl jobbigt & han är lite osäker då när han ska sätta sig ner me Maja är så duktig & hjälper han ner ibland. Jag visa henne hur hon kunde ta tag i hans båda händer & hjälpa honom. Gud va de är söta. Älskar er mina skrotisar :-)

Tillbaka till idag då.. Jag har också ferber & den stiger, tror jag har hittat 3 prickar också. Min mamma säger ju att jag inte har haft vattkoppor, så detta kan bli kul värre.
En annan får vara hemma med sjuka barn & dessutom sjuk själv. Tänk när en kille är riktigt sjuk...... Behöver jag skriva mera?!

Å i morron som Noel fyller 1år & jag på fredag men det behöver vi ju inte nämna mer ;-) Får se om de blir nåt kalas på lördag. Jag ska iaf baka en tårta till Noel & han ska få en egen bit att mumsa på :-).


vet ej om jag lagt ut bilder när Maja fick sin cykel men här kommer några & lite andra bilder. Håll till godo :-)

Så här glad kan man bli för ett cykellås ;-)



Måste ju provköra :-)



Hej va det går ;-)



Talar om för morfar hur många år jag fyller ;-) så söt.



Senare samma dag hade Maja gympa avslutning & det var tema Pippi som ni ser.
Dock åkte peruken av så fort vi kom fram för det blev för varmt.
Vi fick då göra två nödflätor utan borste, men som tur var så var ju moster med
& kunde fixa det :-) Gulliga Hanna hade sytt klänningen åt Maja.
Så gulligt av henne, tusen tack. Sen så sydde jag på två fickor haha.



Av Maarit, Patrik & Oscar fick Maja två prinsess klänningar. Tusen tack,
hon blev sååå glad. Ville ha klänningen på sig direkt :-)



Två tuffingar. Hugo & Maja :-)



Åhh va fin, en egen sminkväska ;-)



Vem är coolingen? Ja men de är ju William ;-) Tuffing.



Åh en rockring. Lycka ;-)



Paket från Thea, undrar vad det kan vara....



Åh bolibompa pussel :-)



Mera paket :-) Elsa & Mathilda så söta i sina fina klänningar.
Maja fick så fin fina saker. Tack allihopa.




Noel också med på kalas, dock var han lite ledsen emellanåt.
Var nog lite för mycket för han ibland.




Fika dags ;-)







Godisjakt :-)



Alla upp för trappen




Godis i tvättmaskinen ;-)



Å i postlådan ;-)



Så här såg såg skruttan ut igår & idag är det värre :-(







Noel lyckligt ovetandes om vad som komma skall...... :-(







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0