Ledsen de var visst jätte länge sen.

Har inte haft så mycket tid eller ork att sitta här ( har börjat på viktklubb & tränat )  men nu så tänkte jag uppdatera lite. För ca tre veckor sen var Marcus till Pakistan med jobbet. Jag & barnen fick va själva hemma i två veckor, vilket gick bättre än ja trodde, jag hann till och med träna på kvällarna. Fast min räddning var ändå att min goa syster Susanne tagit lite semester & kom upp andra helgen från fredag till tisdag så jag fick lite sällis & avlastning. Var till frisören & sjukgymnasten blandannat. Har problem med ländryggen & behöver stärka upp bålen, haha kan ju behövas efter två barn, men det passar ju bra nu när ja börjat träna.

Noel fick tråkigt nog öroninflammation första veckan men han är ju bara bäst. Sitter & väntar på medicinen & gapar, inga som hellst problem & nattningarna med Maja gick kanon. Killade henne på ryggen & då gick hon ner i varv & sen kunde ja sitta utanför vid datorn & på 10minuter så sov hon, sen tränade jag :-). Noel är som en klocka, vid 17,45 vill han ha välling & sen sova. bara att lägga ner han i sängen & sen sover han till ca 07,00. Kan inte klaga där inte. Hoppas det håller i sig ;-)

För ett tag sen så sökte Marcus en utlandstjänst till Dubai på 2år. Vi tackade dock nej i tisdags för lönen var för dålig. Tänk om man inte får huset uthyrt i 2år, det hade aldrig gått. Lite vill man ju ha när man offrar 2år.
Fast jag tycker det är jätte tråkigt & hade verkligen velat detta. Hoppas det dyker upp fler chanser. Det var ju rätt i tiden nu också, då hade vi ju kommit tillbaka till sverige när Maja skulle ha börjat skolan.
Egentligen ville ja ju bara få vara "hemmafru" i 2 år till ;-) As nice ju. Vara med barnen, Sola, bada, träna ja ha det allmänt bra ;-)
Ja jag vet att det skulle ha varit tufft också men gud vilken merit & vilken upplevelse. Jävla skit ville verkligen detta.

I morron ska vi till falun. Syster yster Susanne fyller 50år. Hipp hipp hurra. Ska bli super mysigt att ses igen. Längtar. Ska fixa kaffe & lite mellis att ha med i bilen. Skönt att komma bort lite. Mindre trevligt blir det nästa vecka då Stensätt ska riva vårt badrum. Ja nu börjas det äntligen eller ska ja skriva tyvärr. För dem som inte följt oss på våran resa så var vårt badrumsgolv fel när vi flyttade in ( i ett nybyggt hus ). Peab gjorde om & det var fortfarande fel om inte värre. Vi fick tvista ( tog 9 månader ) & gå till ARN där vi fick rätt & vann. Fy fan så skönt det kändes.
Alltså på onsdag börjar de, blääää. Då åker tvättmaskin & torktumlare & allt ut så jag & barnen drar till mormor & marfar ett par dagar, dock bara till på fredag för på lördag ska vi på dop. Får väl åka tillbaka på måndag el söndag igen.

Jag & kompisen Hanna har börjat gå till öppna förskolan med barnen nu & gissa om Noel tycker det är kul. De är verkligen i rätt ålder nu för att uppskatte det. Han älskar sångstunden. Jätte kul är det & mysigt för mig med som får träffa andra trevliga mammor med barn.

Ikväll ska Maja & Marcus på gympa. Hon älskar det & ser verkligen fram emot dessa torsdagar. Roligt. jag & Noel blir hemma & myser. han ska få bada så han är fin tills i morron :-) fast det är han redan.

Ha de bra allihopa.

Kramar


Lite bilder också


Maja & Marcus har kul i backen.



Fast ja undrar egentligen vem som har roligast ;-)



Ibland händer det en liten olycka.



Men det gick bra :-)



Jag kan dra mig upp till korgen nu ;-)



Men ibland åker ja ner igen ;-)




Fast till slut lyckades jag få med min leksak :-)



Marcus försöker få fram vår altan. Vill inte ha mera snö nu.
Vill ha vååår.




Tog även taken ;-)




Måste vila lite också ;-)



Det här är det bästa som finns. Jag älskar.




Min lilla nakfis, innan badet ;-)



Så underbart fin :-)



Tror att Maja (största idolen ) busar med Noel här.




Å till slut en bild på mig. Syns det att ja är så fruktansvärt trött här?





Kommentarer
Postat av: Hanna Weitman

Vilka härliga bilder Carola! Vad tråkigt för er att det inte blev något Dubai. Men då får vi ha en myssommar i Linghem med massa vindrickande på vår uteplats. Hoppas att ni får en bra helg i Falun. Och kom gärna och låna vår tvättmaskin sen. Kram

2010-03-05 @ 19:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0