Länge sen nu.

Nu var det ett tag igen. Har inte samma energi att skriva som förut.
Vi har varit massa sjuka & är så fortfarande. Det tar aldrig slut, suck. Förra söndagen var vi till jour mottagningen på lasarettet med Noel då var det dax för öroninflammation nr 3 ( redan vid 10 månaders ålder ) & nu i söndags så var vi där med Maja & Marcus. Maja öroninflammation, vilket nr i raden vet ja ej. Har haft så många & vi som precis avbokade en tid för att operera in rör. Läkaren tyckte vi skulle avboka om hon inte hade haft någon innan vi fick operationstiden, vi hann bara avboka den så fick hon en, suck. Ja ja vi ska till Öron näs halspolikliniken igen i maj för tryck koll så vi får väl se vad de säger då. Ja & sen så hade Marcus halsfluss. Han hade ringt sjukvårdsupplysningen innan på dagen men då svara "kärringen" att vänta 5 dagar till, yea right. Bra att de även kunde kolla Marcus samtidigt som Maja. Maja tyckte det var så otäckt att ta ett halsprov så när de skulle göra det på Marcus så grät hon åt pappa ;-) Sötifisen :-). Annars har vi haft feber & kräksjuka, on and on and on..........

Ja & i söndags upptäckte vi att det läckt in vatten på en vägg, never ends :-( Hur mycket ska man behöva utstå?!
Tur vi har 2-års besiktning utav huset i morron.
När de precis var klara med badrummet så ska vi eventuellt riva en vägg då....... Gahhh blir tokig snart.

Vill hitta på nåt kul, behöver ha nåt roligt att se fram emot. En weekend till Paris kanske, vi får se. Beror på om jag kan lämna Noel så länge & om det funkar att någon kan ta barnen.

Hade sett ett sånt underbart gardintyg i Stoff & Stil katalogen. Nu när det börjar bli vår får jag sån lust att göra om lite. Det var ett mörklila i botten & rosa magnoliablommor med inslag av limegrönt. Bara så snyggt & så skulle jag ha matchat med limegröna & rosa kuddar, MEN med min vanliga tur aå hade det tyget utgått, alltså det görs inte längre. FAN fan fan, ursäkta språket men jag ville verkligen ha just det tyget & nu har ja svårt att tänka om. Jag vet det är ett tyg & bara ett I-lands problem, men det är mitt I-lands problem.

Usch vilket gnälligt inlägg det blev. Förlåt. Behövde bara skriva av mig lite.


Vi har inte bara haft det tråkigt. Vi har haft besök av våra underbara vänner från Usa. Maarit, Patrik & lilla Oscar. Vi hade en underbar dag när de var här. Lunchade på våfflor ( det var ju trots allt våffeldagenn de var här ) & tog en promenad med barnen, fast det gick inte att va vid lekparkerna, de var överfulla med slaks & vatten. Oscar knatade ut i en stor pöl & jag & Maarit hade ju inte direkt gummistövlar på oss så Maja fick hjälpa han bort därifrån hihi ;-). På kvällen badade Oscar & sen så busade han & Maja & Marcus var också med på ett hörn. Oscar skulle knuffa omkull Marcus & han laddade verkligen på haha jätte söt. Alltid lika trevligt & kul när vi ses, tyvärr går tiden för fort & det är alldeles för kort. Hoppas ni flyttar hem snart för vi saknar er.

Nu i helgen så kommer farmor & farfar på besök, ska bli roligt. På lördag kommer även mina föräldrar & Milla & Peter på lite påsklunch. Trevligt.

Glad påsk alla mina trogna läsare.

Kramar från oss alla.


Maja & Noel leker i Majas rum, de leker jättebra ihop :-)




Tycker om min giraff :-)



Mys med pappa.



Pappa du kan få låna tutten om du vill?? ;-)



Maarit & Oscar. Såhär glad blir man om de bjuds på glass ;-)
Så söt lilla Oscar.



Patrik & jag :-)



Maja swissar förbi :-)



Oscar med.....



Nu kommer jag & tar dig Marcus :-)



Haha så söta alla tre ;-)



Hej mamma se så fin jag är i mina nya tröjor från me and i :-)





Maja fått nya skor.



Då är man såhär glad :-D



Snart mamma så kanske jag går ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0