Var ju eeevigheter sen......

Oj vart ska jag börja. Det har ju hänt massor nu. Noel går som bara den nu. Han började krypa strax innan han fyllde 1 år & sen när han var ca 13½  månad så började han att gå. han tog sina första 2 steg mellan mig & Marcus den 23 Juni :-), gissa om man blir stolt :-). Han gick längs möbler ett par veckor innan, men vågade inte riktigt släppa taget.

Snart ska jag börja jobba. Börjar den 1 september & har sån ångest över att lämna Noel på dagis. Nån annan ska ha min lilla plutt & jag har inte full koll. JÄTTE jobbigt tycker jag. Fast det tyckte jag med Maja med. Det går väl över.

Nu i sommar har vi dragit igång operation bygge....... Vi bygger ut altanen & lägger mönster i den, bygger ett förråd & ska bygga en vägg..... Sen till hösten blir det tapetsering i Noels rum..... Ja vi har att göra. Å med tanke på att Noel går nu så är det väldigt jobbigt att springa efter han hela tiden & han vill ju till Marcus heeela tiden. han lät ju Noel vara med & borra en gång & sen så vad det kört kan man säga....... pappas grabb ut i fingerspetsarna. Såå pappig :-) Inte alltid kul, mammas hjärta blir lite ledset ibland. Mammas pojk ju.

På semestern har vi inte gjort så mycket. Har haft Milla & pojkarna här lite, jätte mysigt. Sen så var Rasmus med oss till Bua & farmor & farfar. Hann med en tripp till Ullared. Köpte Kjells tändvätska & Morgans kortlek hahahaha.

En tur till Falun blev de också. Till Susanne, Kent & Pierre & en dags tur till Rättvik där min farmor ( som är 88 år )bor. Susanne med familj har även varit här & vi var till Söderköping & smultronstället & käkade glass & sen flygmuseet. Roligt.

Marcus bror med  familj var här nu i veckan & vi var till Kolmården, men gud så överreklamerat det är. Tog två timmar att åka safarin. Köade innan ett bra tag & sen så släpper de in alldeles för mycket bilar så det var kö hela vägen runt. Det gick jätte sakta & det guppade massor så Maja blev dålig & fick sitta i mitt knä framme. Tur var väl det för hon blev så dålig att hon kräktes & tur så hade vi en påse. Kunde ju inte gå ut heller, var ju lejon utanför. Det hela tog två timmar...... Suck.
Sen så var det typ tusen getingar där inne. Gick ej att äta nåt för de där små jävlarnas skull.....
En annan sak vi inte heller gillar med kolmården är att bilarna för de små barnen kostar 30kr & delfin expressen koster 40kr, men hallå har man inte redan betalt inträde.... Då kan väl nåt ingå eller åtminstone vara lite billigare.
Å inte såg vi alla djur heller..... Suck & åter suck. Blir Ölands djurpark nästa  år.
Annars hade vi trevligt :-)
Fast de satte griller i huvudet på mig. Jag hade precis dagen innan köpt en ny mobil & Charlotte sa varför då?? Ja varför inte sa jag. Ja men du ska ju ha en Iphone sa hon då. Nej jag vill inte ha en sån där jäkla pekskärm sa ja då, men HERRE GUD så fel jag hade. Testade Charlotts Iphone 3GS & I´m in love. Måste bara ha den nya Iphone 4 nu & den går inte att få tag på än. Leveranstid på ca 2-3 veckor. Gha VILL ha NUUUU. Hade vi ringt direkt i tisdags så hade vi fått en för Tele2 hade då 200 st kvar men på hemsidan stod det att det inte gick att beställa & de hade tagit bort beställa knappen. Detta fick vi reda på igår när Marcus ringde dem. AAHH blir man arg eller.
Ja jag vet I-landsproblem.....

Just nu leker Maja med granntjejen Lina & Noel är med på ett hörn ;-). jag sitter här en stund & Marus snickrar.
Ikväll blir det målning på schemat, men först måste de små sova. Igår klippte jag gräset & den ena häcksidan på baksidan. Får se om jag hinner den andra idag också.

ja just ja, jag har sprungit spåret idag med :-)

Trevlig Helg

Ps kommer lite bilder en annan dag. Hinner inte nu. Då river barnen huset ;-)


Kommentarer
Postat av: Susanne

Kul att du är tillbaka..Kramar

2010-08-23 @ 13:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0