Väntar på tomten!

Har inte så mycket att skriva om. Ett litet inlägg bara. Vi stökar, grejar,städar,bakar ( idag blev de Bountybollar men de var sådär goda ) , åker pulka & slår in klappar. I morgon kommer Milla, Rasmus, Linus,farmor & farfar & deras nya hundvalp Nisse :-). Ska bli jätte mysigt. Ska griljera skinkan & klä granen i morgon. barnen ska få klä granen, undrar hur den kommer se ut då? ;-)

Idag var jag med Noel till vårdcentralen, han är fortfarande snuvig & jätte hostig. Har även nu hostat jätte mycket dagtid. Så vi var till doktorn & han lyssnade på honom. Lungorna lät bra däremot hade han slem som satt fast högre upp så han skrev ut Mollipect. Skönt nu kanske lilleman blir bättre snart. För i natt var de inge kul. Båda jag & Marcus satt i soffan med han kl 02,10, gäsp. Gav han lite mera medicin & stod med öppen dörr ett tag & få in lite frisk kall luft. Sen satt vi i soffan igen & jag fick nynna lite vaggvisor & stryka han över huvudet, sen somnade han gott. Det gör så ont i en när de små är dåliga. Man riktigt såg på han va ont de gjorde när han hostade, han grimaserade & sen grät han massor, stackars liten. Nu hoppas jag verkligen att han får bli frisk snart. Fast han är ju super go iaf. Han charmade alla på vårdcentralen & smilade upp sig så fort de kom nån. Alla log tillbaka & tyckte han va så fin. Mamma stolt.

Sen handlade vi lite & så gick vi hem & bakade.
Nu har Marcus slagit in ett jätte paket till Maja ( en ny pulka ;-) ) Blev en svart räser pulka. Fast eg ville Maja ha en sån som Thea har. Maja sa " mamma, pappa ska köpa en sån där barba pulka som Thea har till mig ;-) Det är en rosa pulka med ögon på ( Ahlgrens bilar, Pappa Mats har en Ica Supermarket ) & då tyckte väl Maja att de såg ut som rosa barba pappa & det gör den faktiskt så hon är smart min lilla tösa.

Förut ikväll så gick vi över med några bountybollar till grannarna Peppe,Malin, Alvin & Leo. Då blev vi bjudna på lite vin. Trevligt. De är så goa. Sen gick vi hem med Noel & Maja stannade kvar en stund. Efter ett tag kom Maja & Leo in till oss & de hade också med sig lite julgodis som de bakat. Gott gott. Leo stannade & lekte en stund & sen kom mamma Malin kom på ett glas rött med mig. Goa grannar man har.

Nu ska ja njuta av lugnet som har infunnit sig. Härligt. Fr.o.m i morron har jag ju fullt hus.... ;-)

Så jag passar på att önska alla en riktigt God Jul.

//Kram kram

Kommentarer
Postat av: fia

GOD JUL på er med!!!! Kram

2009-12-23 @ 00:13:28
URL: http://stengeltjejen.blogg.se/
Postat av: Susanne

God Jul på er också. Saknar er, men vi ses nog snart igen. Hoppas Noel blir frisk snart, lider med honom. Håller tummarna så inte Maja blir sjuk också. Kramar Susanne

2009-12-23 @ 07:47:46
Postat av: fia

En vanlig 10 L hink är perfa nu när det är så kallt typ ställ ut den vid fem på efm och morgonen efter brukar det vara OK....Lycka till

2010-01-05 @ 09:02:57
URL: http://stengeltjejen.blogg.se/
Postat av: Lola

Tack Fia. Tog Majas lilla leksakshink & det blev ganska bra. Du får se bilder en annan dag. Kram

2010-01-08 @ 22:36:55
URL: http://lolasalsklingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0