Ett år till nästa jul.....

Ja så har denna julen passetrat & underbart var det. Mycket god mat & måånga klappar blev det. På tal om mat.... när ja står där & har skivat potatisen & ska öppna anjouvisburken så sprutar det upp på köksluckorna när ja sätter i konservöppnaren, ja ja de var väl inte så farligt tänker jag & torkar upp, sen så häller ja på lite spad från burken på potatisen & sen öppnar ja den helt & ska då tror jag lägga på fileérna. HA istället är det en massa fisk jävlar med huvuden & ögon som stirrar på mig, urk nära på att kräkas. ja som knappt kan ta i fisk..... Marcus fick med andra ord åka bil lite. Jäkla julstress, jag hade tagit fel burk i all julhandelstress....... men det blev en jansson på bordet till slut ;-) & god var den :-)

Milla, barnen, farmor & farfar kom ju dagen innan. Det blev pulka åkning, griljering av julskinkan (som Rasmus gjorde åt mig)  & superbra blev det & sen så klädde Rasmus Linus & Maja granen. Den blev jätte fin ( ja behövde inte ens gå & rätta till en enda kula). Tack snälla ni är så goa. Maja saknar er.

Tomten kom & Maja var jätte rädd, stackaren. Sprang till morfars trygga famn & försökte gömma sig där, men pappa Marcus fick ta henne i sin famn & gå fram till tomten då gick det bättre, men första gången så vågade hon inte ens titta på tomten bara sträckte fram handen " att ge hit mitt paket typ" haha.

Vi spelade även julklappsspelet. Jätte kul varje gång. Ska man ju eg göra fler gånger & inte bara på jul.

I morgon kommer Sofie, Mats & Leija från Göteborg & ska fira nyår med oss. Ska bli jätte mysigt & jag längtar.

Måste bara dela med mig av lite roliga & tokiga saker Maja har sagt.
 
På julafton ropa hon på pappa & sa "pappa jag är bajsnödig" då svarar Marcus ja du vet hur man gör ( han syftade ju på att du går på toan & sätter dig ) då svarar Maja " ja man klämmer" moahahaha gissa om vi skrattade gott. Inga knusseduller när de gäller barn inte.

Sen idag när vi satt & åt så sa hon "att äter ja upp allt så blir ja snabb" Vart får de allt ifrån?.
Fast oftast säger hon att "min mun är stängd"  för hon vill inte äta mera.  Eller en tugga till sen räcker det" 


Ett Gott Nytt till er alla.

// Kram kram

Julstrumpan hänger på plats :-)



Åh tomten har varit här & lämnat paket :-)



Så här glad blir man då. Våra finaste. Vi älskar er.



Behöver jag säga att pappret var det roligaste ;-)



Detta var i Noels paket i julstrumpan. Han var finast av dem alla.
Fast det är han i pyjamas med ;-)




Å detta var i Majas paket. Yatzy spel & film.



Fick ett dockhus, satt tyst & lekte i ca en timme. Guud så skönt. Tack
mormor & morfar säger Maja.




Farmor & farfars nya hund Nisse. Så söt.



Fast man fick passa han lite. Här tuggar han för fullt på Majas byxor.
Aja baja



Godingarna klär granen :-) Efter en tur i pulkabacken.



Kusinmys häärligt :-)



Paket utdelning



Åh ännu mera paket till mig sa Maja :-)



Ett stort tack till alla nära & kära för alla fina julklappar & för en underbar julafton.
Puss & kram från oss alla.






Kommentarer
Postat av: fia

Villken härlig Jul ni haft!!! Kram

2010-01-01 @ 21:09:59
URL: http://stengeltjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0