Äntligen vinter :-)

Äntligen blev det lite vinter & julkänsla. Igår åkte pulkan fram & ja drog Maja i den till dagis.
Efter att jag hämtat Maja på dagis så gick Hanna & jag med barnen till himnfjället för pulkaåkning. Var ute i ca två timmar, de var helt underbart & jag & Hanna hade också bylsat på oss överdragsbyxor & hela kittet så att vi med kunde åka wihii superkul :-)
När vi blev frusa så begav vi oss hem till Hanna på kaffe & vörtbrödsmacka, mums va gott & så hade hon ju gjort Rocky road godis mmmmm så otroligt gott men inte ett dugg nyttigt tyvärr. Hade en jätte mysig eftermiddag.

Idag då jag hämtade Maja så var vi ute & skottade undan lite snö för herregud va det har snöat idag. Skottade i morse med efter att jag lämnat skruttan på dagis. Riktigt skönt att va ute & skotta & så är det ju lite motion med ;-). Tyvärr så var handtaget till våran skyffel trasig men jag skickade iväg älsklingen efter jobbet & köpa en ny. Så nu får de gärna komma mera snö. Tack raring.
Sen gick ja in & städade lite, gör inge annat känns det som.

Senare på eftermiddagen kom Anna-Klara & Sofie med barn på lek & fika. Jätte trevligt & så gick även den dagen fort.

Nu sover Noel & Maja ska snart nattas. Skönt då får vi lite egentid. Dricka lite glögg, titta på bonde söker fru & kanske om de hinns med slå in lite klappar.
Barnen sover så dåligt nu, suck. Maja är värst men skulle hon mot förmodan som i natt sova hyffsat ja då krånglar ju såklart Noel. Maja sov visserligen mestadels av natten mellan oss & då sover man ju inte så bra. Känns som man aldrig får sova & är konstant trött. Jag är så imponerad av alla ensamstående som måste klara allt själv.

Idag fyller Majas kusin Pierre 14 år. Hipp hipp hurra på din födelsedag. Hoppas du får många bra presenter. Grattis kramar från oss alla.

Ha en trevlig kväll.

// Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0