Blir tokig snart......

Var till vårdcentralen med Maja idag & hon har öroninflammation på båda öronen. Blir som sagt tokig snart. Det är ju "bara" 5:e gången i år. Hon har haft det i februari, mars, maj, oktober & så nu i november, men nu så sa ja till om en remiss & läkaren sa det nästan samtidigt som mig att nu så får ni en remiss till en privat läkare i stan som ska undersöka Maja lite mera & göra en utredning, skönt. Läkaren undrade om Maja använde napp mycket & nu har hon bara fått ha den på kvällarna när Bompa börjar fast igår & idag har hon haft den mera & då sa han att det är inte bra med nappen, kan va den som ställer till det lite med öronen också. Sen sa han till Maja att det är inte bra. Jag sa då till Maja att ska vi inte slänga nappen i papperskorgen då & sluta med den & det gjorde hon :-), som belöning gick vi in på Ica & köpte glass. Sandwich blev valet & mamma la till Piggelin också ;-). Vi får väl se hur det går. Vi har bara en napp kvar & den ligger i Marcus jackficka, vi har medvetet inte köpt nya nappar när vi tappat bort en massa, bättre så för finns det så tar hon dem ju men jag mitt "nöt" sa en gång när inte Maja hitta sin napp att låna lillebrors napp en stund då. Gahh vilken björntjänst jag gjorde mig. Hon hade ju aldrig sagt själv att jag kan låna lillebrors napp, var jag själv då tvungen att införa det.... så vi får väl se hur det blir framöver men skam den som ger sig.

När vi sen var på vårdcentralen så fråga jag en sköterska när vi kunde komma & vaccinera Maja med tanke på öronen nu. Hon skulle gå & fråga sa hon & då kom det tillbaka en sköterska som sa att de hade tre doser kvar som skulle gå ut & kastas i morron om ingen tog dem så jag fick sprutan idag. Kändes inget, gick hur bra som helst, men nu börjar det ömma i armen. Hoppas det stannar med det.

Noel fick vaccinet igår. Marcus hann hem så han kunde åka iväg med honom. Han va så duktig. Han har inte gnällt något idag.

Nu snart ska Marcus åka & bowla & äta mat med arbetskamraterna. Roligt för han mindre för mig. Ja ja han kom ju hem 18,30 så han hann ju lägga Maja iaf. Jag gjorde henne redo för sängen & sen satte vi oss i köket & vänta & titta när pappa kom hem för det var ju pappa som skulle natta & läsa saga, de fick inte mamma göra.
Pappa jobbar ju så mycket så de är viktigt att de får den där stunden. Båda två behöver den.


I morron funderar jag på att göra play-do lera & pyssla lite med Maja. Får se om jag orkar & inte ligger deckad av sprutan.
Mitt roliga ikväll blir Greys Anatomy. Sen sova.

Ha de bra allihopa.

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0