Noel är här :)

Onsdagen den 6:e maj kl 00,04 föddes föddes vår älskade Noel. 3990gram, 51 cm lång & 36 i huvudomfång.
Skriver en förlossningsberättelse sen.

Nu har vi varit hemma i en & en halv vecka. Tiden går så fort nu. Annat var det sista tiden när man var gravid & gick & vänta & vänta.
Gissa om storasyster är stolt över sin lillebror. De är så underbart att se. Hon älskar sin lillebror & säger hela tiden ja vill hålla lillebror & klappar & pussar på han hela tiden. Min fina tjeja du är så snäll mot lillebror, mamma stolt över dig.

Det går inte att beskriva med ord hur det känns att vara tvåbarnsmamma. Är helt underbart. Så stolt.
Mina älskade barn jag älskar er mest i hela världen.

Nu äntligen gör inte ammningen ont, sååå skönt.
Fick feberfrossa fjärde dagen när mjölken rann till ordentligt, inte kul. Frös & skakade & hackade tänder så mycket att Marcus var tvungen att krypa ner under mitt täcke & värma mig. Det var inte kul. Men nu så börjar vi få lite ordning på rutiner & ammning.

Ska försöka komma ut på lite promenader nu. Har haft & har fortfarande mycket ont i livmodern när jag ammat så jag har haft lite jobbigt att gå. men nu måsta jag ut lite så dessa extra kilona försvinner. Hittills har jag gått ner 8,7kg, inte så illa ändå men 10 kvar.
Ja ja det är ju bara så det är.


Kan inte sluta titta på dig lilla Noel. Just nu ligger du här bredvid mig i din babysitter & sover. Du är så söt att det gör ont i mammas hjärta. Du & storasyster är det finaste som finns.
Vilken känsla det var när jag äntligen fick upp dig på magen. Mamma sa ja ser pungen, ja ser pungen .
Jag visste att det var en liten kille i mammas mage.
Är så förbaskat stolt över mig själv som klarade av att föda normalt denna gången.
Tack vare Marcus så klarade jag av det, vi var ett bra team se de på förlossningen.
Tack Marcus min älskade för allt stöd & hjälp under förlossningen, utan dig hade det aldrig gått. Du var mitt mod, (räckte att du gick på toa så fick jag ondare av värkarna) du var mitt stöd, du var min trygghet. Du är mitt allt & jag tror inte att du förstår hur mycket jag älskar dig & hur mycket du betyder för mig. Älskar dig nu & för alltid.
Nu har vi två små fina barn, en av varje dessutom. Inte illa, bra jobbat av oss.

Noel & Maja vi älskar er mest i hela världen.
Pussar & Kramar Mamma & Pappa

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh va fin han är... Stort grattis!

Ja nu har ni en av var, vad stolta ni måste va.

Njut nu riktigt ordentligt, och sköt om varann.



Kram från oss på Sörby!!



2009-05-17 @ 12:40:50
Postat av: Etuna-magnus

Heja heja!! Bra jobbat...får se om man kan få en mer detaljerad berättelse i sommar!!!

KRAM KRAM!

2009-05-17 @ 21:53:22
URL: http://intebarapappa.blogg.se/
Postat av: Emelinda

Stort grattis till er vackra son!



Kram Emelinda

2009-05-23 @ 06:33:19
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej på er!

GRATTIS till lill killen, såå söt!

Och så stor M har blivit. Hoppas ni har det bra, hela familjen...

Kram från Malin, Ola, Milo o pappa Anders som hälsar i bakgrunden...

2009-05-27 @ 10:05:43
URL: http://metrobloggen.skotteblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0