Lite uppdatering!

I måndags så jobbade Marcus halvdag & kom hem efter lunch. Han hade då med sig 8st säckar täckbark & en säck blomjord. De 6 st säckarna vi hade räckte ju inte till framsidan & sen så vill ja lägga lite på baksidan med. Totalt gick det åt 8 st på framsidan. Men nu så är det klart & det blev jätte fint. Skönt, fast jag har nu ganska ont i ryggen.
Det var ju även denna dagen jätte varmt & strålande sol, såå underbart.
Maja badade i bassängen med grannpojkarna Alvin & leo. De sprang även i "blomman". Marcus också...... hihi. Roligt hade de iaf & så satte Marcus upp Majas strandtält/skydd, de tyckte hon va jätte kul.

Igår var jag till bvc med Noel. Nu väger han 4800gram, 55 cm lång & 37,7 cm runt huvudet. Växer så det knakar.
Helena säger att han är ett A barn, har jätte fint "bebis skinn", så slät & fin i hyn. är man stolt eller stolt? Jag gissar på stolt ;-)

Idag när vi hade lämnat Maja på dagis gick jag & Noel en promenad på ca 45min, skönt trots att vädret inte var det bästa. Vi passade även på att handla lite & när vi kom ut från affären så ösregna det så då fick vi stå & vänta en stund tills det lugnade ner sig lite.
Sen så käkade jag lite lunch & sen vilade jag i ca en timme, ammade & iväg & hämta skruttan på dagis.
Klockan 15 kom Pernilla på besök, mammas arbetskollega. Vi drack lite kaffe & pratade en massa skvaller.... ;-) trevligt hade vi.
Käkade lite middag & sen så skjutsade Marcus hem henne eller rättare sagt Pernilla fick köra hem då hon precis tagit sitt körkort. Grattis till dig gumman då du har varit så otroligt duktig. fast med andra ord får man se upp lite extra på vägarna nu då man kan möta dig när som helst ;-) haha......... skojja bara. Kram gumman.

Nu ska jag snart se mitt favorit program, Greys Anatomy.
I morron ska maja till folktandvården. Får se hur det går. Brås hon på mamma lär hon knappast öppna munnen & gör hon det så biter hon säkert tandläkaren i fingrarna & håller fast så han inte får ut dem igen hahaha. japp sådan var jag när jag var liten, hua inser vad jag har framför mig...... Nej då hon är såå go min fina tjej, mamma älsklar dig så.

Här kommer lite bilder också.
Bye bye

Roligt had de när de springer genom blomman. Kallt kallt vatten ;-)



Vi har en fjäril som maja fått av farmor & farfar som de sprang igenom sen.



Kolla in blötdjuret ligger i polen. Hon älskar att bada :-)



Älskar att ligga på mage. Såå söt.



Bara älskar dessa små fötter. Så otroligt mjuka & goa. mamma skulle
kunna äta upp dem ;-)


Kommentarer
Postat av: Moster Susanne

Härliga badbilder och lilla Noel är för söt. Längtar efter er. Kram från moster

2009-06-04 @ 14:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0