Barnakuten med Noel!

Igår kväll så tyckte vi att Noel blev sämre. Han har ju nu haft problem med ögonen lite mer än en vecka & varit snuvig &  det verkar inte ge sig & nu så är det ju i båda ögonen, dessutom är han jätte tät i näsan & jag droppar med koksaltlösning flera gånger per dag & suger rent med "näsfrida". Han kändes även jätte varm så vi kollade tempen & den låg på 38,5 & så hostade han lite & sen så låg han & grymta & var inte alls nöjd. Han gurgla från halsen & det kom bubblor & slem ut genom munnen. Lät som att han hade jobbigt att andas så jag ringde sjukvårdsupplysningen som i sin tur ringde barnakuten för råd & där sa de att ge en halv panodil & kom in så vi får titta på honom.
Sagt & gjort vi gav Noel panodil & sen då hur skulle vi göra, klockan var ju strax innan 23 & Maja sov. Vi såg att det fortfarande lyste inne hos Malin & Peppe ( grannarna mitt emot ), så vi ringde in till dem & fråga om någon av dem ville komma in & vara här hos Maja under tiden som vi åkte in. Goa som de alltid är så var ju det naturligtvis inget problem. Peppe kom in trots att klockan var så mycket & att han skulle upp 05,20 på morronen. Tack Peppe & Malin för att ni är sånna goa grannar & vänner. Vi tycker så mycket om er.

Vi kom in till barnakuten strax efter 23. Fick direkt träffa en sköterska som sa att vi skulle klä utav Noel & ta en nakenvikt på honom. Han vägde 5070gram nu.
Därefter så kollade hon syresättningen & pulsen & det såg jätte fint ut. Sköterskan ville sen att jag skulle amma Noel & väga honom igen sen efter det & se hur mycket han får i sig.
Efter ammningen vägde han 5190gram, han hade alltså fått i sig 120 gram.
Ingen tvekan om att det finns mat så det räcker & det märks ju om inte annat på hans viktuppgång. Det är ju ändå skönt att veta. De ville även ha ett kissprov från honom så han fick ligga naken i mitt knä & amma. Jag naturligtvis ett skydd i knät ;-). Tur var det för han bajsade på mig. Vi la iallafall en mugg vid honom som han så duktigt kissade i. Urinen såg jättefin ut så det kändes också jätte bra.
Efter det så kom doktor per in & tittade på Noel. Lyssnade på lungor & hjärta, lät även Marcus lyssna.
Klämde på magen, såg jätte otäckt ut när han gjorde det. Han klämde ju jätte mycket & jag sa att det där vill jag inte titta på men som doktorn då sa att hade han haft ont eller inte gillat det så hade han ju gråtit & Noel låg där så nöjd, duktig våran kille.
Avslutningsvis så tittade han i ögonen & näsan. Han sa att vi har en jätte fin kille som troligtvis bara har ett virus. Vi skulle fortsätta ge panodil till febern går ner, vilket den redan gjort för nu i morse låg den på 37,5. Jätte skönt.
Det var ändå skönt att få bekräftat att allt var som det skulle. Åker hellre in en gång för mycket. När det kommer till ens barn, som är ens allt så gör man vad som hellst för dem.
Doktor Per tyckte iaf att det var bra att vi kom in med Noel då det kan vara lite lurigt med andningen på så här små bebisar. De andas ju trots allt bara genom näsan när de är så här små, så det var viktigt att vi fortsätter att spola rent näsan.

När vi kom hem 00,30 så hade Maja bara en kvart innan vaknat & varit lite ledsen, men Peppe hade lyft upp henne & sagt att pappa & mamma är till doktorn men Noel & sen gått in & lagt henne i sängen & suttit hos henne en stund. Duktig liten tjeja & Peppe med ;-).
Vi tackade Peppe & han gick in & la sig & vi gjorde likadant, klockan var ju 00,45, gäsp.

I morse kom söta lilla Maja in till oss med pottan & sa titta mamma & pappa jag har kissat. Hon är så duktig. är så stolt över denna lilla tjej.
Marcus gick upp med henne, han hade lovat mig att åka lite senare till jobbet idag så att han kunde lämna henne på dagis. Tack älskling, jag behövde verkligen sova. För nu är det väl min tur.... Hade 37,6 i temp i morse, inte så mycket eg men jag ligger ganska lågt annars. Jag har lite ont i halsen på morronen också & sen så är jag lite snuvig nu. Fast det var väl egentligen väntat.
Typiskt skulle jag vilja säga för vi hade tänkt att mormor & morfar skulle vara lite barnvakt till Maja så att vi kunde gå ut & äta. Marcus fick ju en middag för två av jobbet som tack för bra jobbat för ca ett år sen. Det blir ju aldrig av & nu när vi hade tänkt så kanske jag ska bli dålig också & Noel är ju redan dålig & mormor är ju så infektionskänslig så då ska vi nog inte dra dit en massa basiller, men men vi får se vad som händer. Vi kan ju piggna på oss. Hoppas det för jag & Marcus skulle behöva lite egentid. Inte ofta som vi haft barnvakt.
Vill inte det heller för jag älskar att vara med mina barn men nu sen lillebror kommit så har det varit lite jobbigt emellanåt, mest för att man får sova så lite, men jag klagar absolut inte. Skulle inte vilja ha det annorlunda. Jag är så lyckligt lottad som har två så fina barn & en underbar kille. älskar dem så mycket. Kan inte beskrivas i ord.
Puss & kram mina godingar, ni är mitt allt.

Tjingeling ;-)

Kommentarer
Postat av: Moster Susanne

Stackars er, men skönt att det inte var något allvarligt med Noel. Var rädd om era grannar dom är guld värda. Har möte på jobbet idag men ringer senare i kväll. Kramar

2009-06-10 @ 15:06:01
Postat av: Barilla

Skönt att det inte var något allvarligt. Kram kram

2009-06-10 @ 22:43:20
URL: http://pinolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0