Vilken värme!

Ja vilken värme vi har. Tropisk sådan. Idag hade vi 32 grader i skuggan, puh. Klagar absolut inte för jag älskar solen men det är synd om de små & äldre som har det jobbigt nu. Maja har varit dålig i magen i snart en vecka, på vårdcentralen & sjukvårdsupplysningen trodde de att det var klorvattnet, nåt hon ätit eller bara värmen, man kan bli dålig av värmen.

Jag lovade ju uppgifter från bvc & läkarbesöket sist. Lilleman var då 7 veckor & vägde 5920 gram, 57,5 cm lång & 39,5 i huvudomfång. Han växer så det knakar.

Annars har vi inte gjort så mycket. Varit på Himnabadet. Hade två heldagar där i helgen med lunch & fika, jätte mysigt. Sofie, Mats & Thea var också där. Maja var mer vild än tam. Hoppade från kanten ner till pappa & svalde en del vatten, därav den dåliga magen kanske ;-)

Hör & häpna..... jag har hittat krukor & blommor. Bilder kommer men inte idag.

Igår var vi till Söderköping & Göta kanal. Det är verkligen vackert där. Vi åt pizza till lunch & strosade runt lite. Passade på att klippa Maja som sedan själv fick väla färg i håret, blått, rosa & lila. Jätte fint....se själva.

Nu sover Noel. marcus håller på att montera segeldukstak, underbart härligt. Kommer bild en annan dag.
Maja är dock vaken än, hon sov middag idag så hon är piggelin nu. Mamma somnar väl före henne ikväll, gäsp.

Ha de gott allihopa & njut av sommar & semester :-)

Kram kram

Titta va jag är duktig att lyfta mitt huvud.



Åhh va mina killar är fina!



Sover gott i soffan.



Cola är jätte gott tycker jag :-)



Så här snygg blev jag efter klippningen :-)



Hittade en dansbana med en scen. kolla minen. Teaterapa.....



Ligger lite naken & luftar. Då blir man så här glad :-)



Ja värmen tar. Maja tar siesta med sina djur. Därför hon är vaken nu ;-)



Nu hör jag Maja sjunga, lille ko lille ko lille söte koooa. Hahaha. Kanske dax att ta in henne nu.
För nu vill jag sova iaf.

Thingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0