Lussebak :-)

Japp idag har jag & Maja bakat lussebullar. Vi hade även hjälp av Majas kompis Thea. fast hjälp & hjälp vet ja väl inte om jag hade. de kladda mest tycker jag. Det var iaf bara jag i slutändan som bakade, men herregud så goda de blev, mums. Till och med Maja åt upp en hel & sen nästan en halv till, hon som aldrig ätit en hel förut. De kallar ja betyg det. fast de är ju super goda precis när de är sådär ljumna & nybakade. Får nog baka en sats till innan jul. Misstänker att dessa tar slut innan...... ;-)

Annars har vi inte gjort så mycket idag förutom att handla & tvätta, de vanliga tråkiga. Maja fick vara hemma från dagis idag för båda barnen stökade fram tills 04,00 i morse så det blev inte många timmars sömn. Började med att Marcus fortfarande är lite dålig & låg & hosta & hade sig så han gick ner & la sig i soffan så att jag iaf skulle få sova, men efter en stund kommer Maja in till mig så hon får ligga kvar & sen vaknar Noel & är jätte ledsen & rosslig i halsen. marcus går ner med han & ger han mera medicin & lite välling, sen vaknar Maja & grinar efter pappa (pappas tös numera). Ja det var typ kaos här i natt & det slutade efter 04 så jag orkade inte pallra mig iväg med Maja till dagis idag. Ja ja så blir det ibland. Vi tog en lite lugnare morron & sen till affären & sen bullbak. Sofie & Thea kom ju sen på eftermiddan så vi hade lite sellis, skönt.

Noel somnade 18,30 & Maja somnar snart hoppas jag. Vi har läst saga precis, får se om hon somnar själv eller om jag skall ligga bredvid henne. Återstår att se.

Jag skall antingen försöka hålla mig vaken till desperata hemmafruar eller sova tidigt. Egentligen behöver jag det sista men men.

Marcus är som sagt i Göteborg & skulle eg ha varit borta till torsdagskväll men skulle försöka jobba undan & komma hem redan i morron kväll. Tack älskling för det. Puss.

Nu ropar Maja du ska ligga hos mig.

Så tjingeling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0